De Youth for Christ tour komt op 29 maart in Deventer. Op deze avond wordt er gezamenlijk gegeten en zijn er verschillende workshops.

Thema
Jezus was onderweg. Op de plekken waar Hij kwam gebeurde er altijd wel iets. Zijn aanwezigheid had impact! Net als Jezus, zijn ook jeugdleiders en pioniers onderweg. Op hun reis komen ze jongeren tegen, die zoeken naar hoe ze hun leven willen vormgeven. Sommige jongeren proberen dat binnen de kerk te vinden, maar vaker vindt die zoektocht buiten de kerk plaats.

Tijdens de Tour geeft Youth for Christ de nodige inzichten over deze ontmoetingen, met als doel dat God duidelijk naar voren komt en aanwezig is. Om die ontmoeting te laten ontstaan laten we soms de vertrouwde structuren en gewoonten achter.

De avond
De avond begint met een gezamenlijke maaltijd, waarna de deelnemers in twee workshopsrondes verschillende thema’s behandelen. Van ‘zes eigenschappen van een kerk met impact’ tot ‘jongeren in hun kracht zetten’. De avond wordt afgesloten met een kampvuur waarbij er tijd is voor ontmoeting en het onderling uitwisselen van verhalen.

Elmer Verweij, projectleider: “Ontmoeting en samenwerking met andere jeugdleiders maakt jouw jeugdwerk sterker. In jouw dorp, stad en regio zijn er meer bevlogen jeugdleiders en pioniers. In de ontmoetingen kunnen we verhalen delen en elkaar bemoedigen. Netwerken worden groter en relaties hechter. Dat is veel waard”.

Deventer
Zowel in Deventer als in andere plekken in het land zal deze workshopavond georganiseerd worden. 29 maart 2017 ben jij van harte welkom om mee te eten en geïnspireerd te worden tijdens de workshops.
18:00 begint de maaltijd en 18:45 zal het programma plenair worden afgetrapt. Daarna zijn er twee rondes met workshops. Meer informatie over deze trainingsavond is hier te vinden.