Aan de hand van haar blokfluitcollectie zal Heleen de Wilde wat vertellen over de (im)populariteit, de naam, en muzikale mogelijkheden van dit instrument.
Tot diep in de barok is het een geliefd en populair instrument geweest, om daarna in een diepe slaap terecht te komen; door meneer Orff in het begin van de 20ste eeuw uit het stof gehaald om vervolgens door o.a. Frans Brüggen uit te groeien tot een conservatorium instrument.
Deze middag krijgt u de kans om met de onbekende kanten van het instrument kennis te maken en op al uw vragen een antwoord te krijgen.

Om 17 uur komt het thema aan bod en rond half zes volgt een maaltijd met soep en broodjes.

Datum: donderdag 20 februari
Tijd: 16.30 – 19.00 uur

U bent van harte welkom om binnen te lopen, ook als u maar een deel van de tijd aanwezig kunt zijn. Ook kunt u introducé(e)s meenemen.

Locatie: Regentessekerk, Regentesselaan 14

Kosten: € 4,00