Hans Christiaan Andersen leefde van 1805 tot 1875. Hij werd geboren in Odense als zoon van een schoenmaker en wasvrouw. Als kind wilde hij toneelspeler worden en daarom is hij op zijn veertiende naar Kopenhagen gegaan, maar toen het niet lukte is hij schrijver geworden. Hij schreef gedichten, toneelstukken en romans, maar is beroemd geworden door zijn sprookjes. Vanaf 1835 kwam er jaarlijks een bundeltje van zijn sprookjes uit .
Hij heeft veel gereisd in Europa, een deel van het jaar bracht hij meestal in het buitenland door en ontmoette daar schrijvers, kunstenaars en musici. Over zijn leven en sprookjes wil Frieda Wielinga vertellen.

Om 17 uur komt het thema aan bod en rond half zes volgen soep en broodjes.

Datum:    donderdag 21 november
Tijd: 16.30 – 19.00 uur

U bent van harte welkom om binnen te lopen, ook als u maar een deel van de tijd aanwezig kunt zijn. Ook kunt u introducés meenemen.

Locatie: Regentessekerk, Regentesselaan 14

Kosten: € 4,00