Op een stralende zomerse zondagmorgen werd op 5 juni het jubileum van de Onderwegkerk gevierd.

Al sinds 1966 worden in Kapel Hoog Soeren diensten georganiseerd voor vakantiegangers en allen die onderweg zijn. De kerk was bomvol. Naast ‘gewone’ bezoekers waren er ook tal van mensen die in het verleden mee hadden gewerkt aan de diensten. Theo van Driel ging voor. Hij preekte over het thema “Sta Onderweg eens even stil” naar aanleiding van het bekende Bijbelgedeelte van Prediker 3 waarin wordt beschreven dat overal een tijd voor is. En dat het belangrijk is tijd te nemen, en niet alleen maar door te rennen. De dienst werd opgeluisterd door organist en pianist Freek Koster en door een gelegenheidsensemble van muzikanten uit de Grote Kerk. Na afloop van de dienst was er koffie en taart. Vanwege het schitterende weer bleef het nog lang gezellig in de tuin van de kapel.

De muziekgroep van de Grote Kerk zorgde voor de muzikale ondersteuning.