VOORTAAN OOK DIGITAAL COLLECTEREN

Met ingang van december 2020 kunt u digitaal aan de collecten in de 8 wijkkerken deelnemen. Download op uw smartphone of tablet de app Appostel in de playstore (android) of in de app store (apple).

Kies bij “zoek  gemeente” vervolgens voor Apeldoorn en koppel de Protestantse Gemeente Apeldoorn. Maak simpel eenmalig een account aan en u kunt voortaan digitaal doneren aan de aangegeven collecten. (Uw ledenregistratienummer kunt u hier opvragen maar hoeft u niet in te vullen voor digitaal collecteren).

Nadere informatie over de collecteapp Appostel treft u hier aan.

Betalen kan via ideal en een betaaltegoed. Met name de laatste optie geniet de voorkeur omdat de verwerking vlot plaatsvindt en er geen extra bankkosten aan verbonden zijn zoals bij de ideal-betaling. Voor het opwaarderen van een betaaltegoed kiest u “op het rondje met het eurobedrag” linksbovenaan de pagina in Appostel gevolgd door “saldo opwaarderen”. Voor de digitale collecte hoeft u niet in de kerk aanwezig te zijn. U kunt ook doneren terwijl u thuis bijvoorbeeld via internet aan de dienst deelneemt. In feite kunt u digitaal collecten het beste vergelijken met de aanschaf van collectebonnen waarbij u na aanschaf zelf bepaalt wanneer en aan welke collecte u wilt bijdragen.

We voegen dan de opbrengst toe aan de opbrengst in de collectezakken die per wijkgemeente aan contant geld en collectebonnen wekelijks is opgebracht. De ontvangen digitale collecten van woensdag tot en met dinsdag verantwoorden we bij de collecten van de tussenliggende zondag.

Let op: bij het ophogen van uw tegoed (of klik linksboven op het eurobedrag op de smartphone) kan het even duren voordat uw aanvraag verwerkt is. Dit kan bij grote drukte oplopen tot een kwartier na aanvraag.

Ook als u geen gebruik kunt maken van de collecteapp Appostel bieden wij de mogelijkheid om deel te nemen aan de digitale collecten. Dat kan via uw PC of laptop via deze link van SKGCollect. U kiest vervolgens de kerk van uw keuze en u kunt ook vervolgens ook deelnemen aan de digitale collecten.

Heeft u vragen over de het installeren van de app Appostel of het gebruik dan kunt u terecht bij Henk van Bergeijk hoofd van het Kerkelijk Bureau ()