Één van de mooiste composities van de Engelse organist en componist John Stainer is The Crucifixion. Hij componeerde dit muziekstuk in 1887 en werd ermee enorm populair in Engeland en de Verenigde Staten. Deze populariteit was mede te danken aan het feit dat Stainer zijn compositie afstemde op het niveau van geoefende (kerk)koren.

Op zaterdagmiddag 31 maart 2018 wordt deze passiecantate in een zgn. scratchuitvoering ten gehore gebracht door CKV Novo-Cantare (voorheen CKV Sonabilé en ACGK), samen met leden van andere koren uit heel Nederland, in De Hofstad, Hofveld 52 te Apeldoorn.

Aanvang van deze Vesper is 17.00 uur, en de toegang is gratis. Wel is er een uitgangscollecte ter bestrijding van de kosten.

De medewerkenden zijn dit jaar: Pieter Jaap Idema – tenor, Coert van den Berg – bas, en Dirk Out – organist. Het geheel staat onder leiding van dirigent Fred de Vries.

Hebt u ooit The Crucifixion gezongen in een ander koor, of zingt u deze passiecantate in een ander koor? Kom dan op 31 maart ook meezingen! U dient wel eigen bladmuziek te bezitten. De repetitie op 31 maart is van 12.30-14.00 uur en 14.30-16.00 uur in De Hofstad.
Kosten voor deelname € 10,00 per persoon.
Meer informatie: 06 55 368 412.
In verband met de ruimte in de kerk en een maximaal aantal deelnemers is inschrijving verplicht. Dit kunt u doen via de website: www.novo-cantare.nl .
Een bevestiging krijgt u na inschrijving per omgaande toegezonden.