Jan Toorop, een zoekende ziel vond heil in de kerk. De spreker Paul Luykx was hoofddocent nieuwste geschiedenis aan de Radboud Universiteit Nijmegen, doceerde ook in Münster en Leuven en was in 1991-1992 fellow van het NIAS in Wassenaar. Hij publiceerde een reeks boeken over de geschiedenis van de Nederlandse katholieken, waaronder “Daar is nog poëzie, nog kleur, nog warmte”, over katholieke bekeerlingen, zoals Jan Toorop.

Als u geïnspireerd bent door Jan Toorop, kunt u zich na afloop nog opgeven voor de excursie op 30 mei naar Doesburg.

U wordt ontvangen met een drankje. Hierna horen we de inleiding en sluiten af met een maaltijd van soep en broodjes.

Datum:    donderdag 17 mei 2018
Tijd: 16.30 – 19.00 uur

U bent van harte welkom om binnen te lopen, ook als u maar een deel van de tijd aanwezig kunt zijn. Ook kunt u introducés meenemen.

Locatie: Regentessekerk, Regentesselaan 14

Kosten: € 4,00