Wim Ahsmann is gefascineerd geraakt door wandtapijten in oude kerken en kastelen. De functie ervan is niet alleen decoratief maar ook geluiddempend, tocht-werend, koude-isolerend en, met name in de kerken, als instructiemiddel in het Bijbel-onderricht.

Het verhaal dat hij u wil vertellen betreft een serie tapijten in een abdij in de Auvergne, de abdij Saint-Robert in het stadje La Chaise Dieu. Deze serie van veertien tapijten zijn gemaakt naar het voorbeeld van de “Bible des Pauvres”. Duidelijk bedoeld als Bijbel-educatie; de centrale afbeelding, een scène uit het leven van Jezus, wordt geflankeerd door twee scenes uit het Oude Testament waarvan wordt verondersteld dat het voorafbeeldingen zijn van de Jezus-scene. Al deze beelden worden, als in een stripverhaal, omgeven door Bijbelteksten, veelal in het Latijn en veelal moeilijk te ontcijferen.

U wordt om 16.30 uur ontvangen met een drankje. (Hierna is het ‘’zelfbediening”). Om 17:00 uur komt het thema aan bod en rond 17:30 uur volgt een lichte zomerse maaltijd. We sluiten af met koffie/thee rond half zeven.

Datum:    donderdag 18 januari 2018
Tijd:         16.30 – 19.00 uur

U bent van harte welkom om binnen te lopen, ook als u maar een deel van de tijd aanwezig kunt zijn. Ook kunt u introducés meenemen.

Locatie: Regentessekerk, Regentesselaan 14

Kosten: € 4,00