Op donderdag 10 mei (Hemelvaartsdag) vindt er een groots felicitatie-concert plaats in de Grote Kerk Apeldoorn ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van de staat Israël. Het belooft een muzikale en feestelijke bijeenkomst te worden, met medewerking van het Holland-Koor, het Hineni Symfonie Orkest, Jan Lenselink (piano), Ronald IJmker (orgel), Noortje van Middelkoop (panfluit) en Carla Leurs (viool). De muzikale leiding is in handen van Jan Quintus Zwart.

Programma: 19.30 – 21.30 uur (geen pauze)
Kerk open: 18.45 uur
Kaarten á € 10,- zijn te reserveren op www.nederlandfeliciteertisrael.nl
Collecte: Feuerstein Instituut

Bij een felicitatie hoort een cadeau!
Het Feuerstein Instituut werd ruim vijftig jaar geleden opgericht door rabbijn Reuven Feuerstein. Hij had één doel: kansen bieden aan mensen die zonder hulp geen kans zouden krijgen. Feuerstein ontwierp een speciale methode om de leerpotentie van een persoon te ontwikkelen. Het is een plek waar mensen met hersenschade onder anderen weer leren spreken. Waar kinderen met een verstandelijke beperking leren rekenen, schrijven en communiceren.

Het Holland-Koor, Family7 en Christenen voor Israël komen in actie voor de kinderafdeling van het Feuerstein Instituut. Deze is dringend toe aan uitbreiding en renovatie. De behandelkamers zijn 50 jaar oud en uitgeleefd, de wachtruimtes hebben nauwelijks meubilair.Er is een wachtlijst, terwijl het instituut grotendeels afhankelijk is van giften. Een tiental behandelkamers zijn onbruikbaar omdat er geen geld is voor benodigde hulpmiddelen en inrichting. Hierdoor kunnen honderden therapiesessies per maand niet plaatsvinden.

Tijdens de avond op 10 mei a.s. zal aan Chaim Guggenheim (directeur Feuerstein Instituut) een cheque worden overhandigd met de opbrengst van deze actie.

Uitgebreide informatie en kaartreservering op www.nederlandfeliciteertisrael.nl

Nederland feliciteert Israël is een gezamenlijk initiatief van het Holland-Koor, Family7 en
Christenen voor Israël.