Samen zingen verbindt mensen, misschien hebben we het een beetje verleerd. Op 19 januari 2017 vindt er een bijzondere muzikale bijeenkomst met de naam ‘Hemels Gezang’ plaats. Deze bijeenkomsten worden normaal één keer per maand in Apeldoorn gehouden, deze keer eenmalig in Twello.

Onder leiding van Yvonne Scheepsma en met Frits Feldbrugge aan de piano zingen we samen eenvoudige, maar prachtige meerstemmige liederen en andere mooie, gewijde melodieën (mantra’s) uit zeer diverse religieuze en spirituele richtingen, in allerlei talen. Een deel van de muziek is ingetogen, een ander deel is uitbundig en vreugdevol. Het gaat om korte stukjes tekst, soms maar een paar woorden, een enkele zin. Op een melodie die je gemakkelijk onthoudt. Denken is niet nodig. En dat schept ruimte om gewoon te ZIJN met de klank, met de samenzang, met de betovering van de
soms wonderschone muziek die daaruit als vanzelf ontstaat. Het is echt niet nodig een ervaren zanger te zijn om mee te kunnen zingen. Door de eenvoudige liederen te herhalen werken ze als ‘balsem voor de ziel’. Tussendoor zijn er meditatieve stiltes.

Het begint om 20.00 uur in de Dorpskerk Twello, Dorpsstraat 10. Inloop vanaf 19.30 uur in
pastoraal centrum Irene, achter de kerk met koffie en thee. Er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd en aanmelden kan bij . Aanmelden is praktisch voor ons maar niet noodzakelijk voor u. Ons motto is: Altijd welkom!

Meer informatie op www.hemelsgezang.nl.