Dr. Janneke Stegeman werd in 2016 tijdens de zesde editie van de Nacht van de Theologie de eerste vrouwelijke ‘Theoloog van het jaar’.
‘We leven in een samenleving die sterk geïndividualiseerd is, waar autonomie leidend is en waar oude mensen worstelen met hun afhankelijkheid van anderen.
De waardering in onze samenleving ligt bij autonoom, jong en onafhankelijk zijn, bij zelfexpressie, bij ontplooiing, bij ertoe dóen, iets betekenen. Dat past niet goed bij ouder worden. En het past niet goed bij de ervaring dat het leven vaak rommelig, kwetsbaar en onaf is…
Maar is dan het antwoord om dat kwetsbare, afhankelijke – dat rommelige – leven als ‘voltooid’ te kwalificeren?

Datum:    donderdag 15 maart
Tijd: 20.00 uur
Locatie: Doopsgezinde kerk, Paslaan 6
Kosten: € 5,00 inclusief drankje na afloop