Geloofsgemeenschap De Fontein houdt op 15 oktober 2017 een avondbijeenkomst die in het teken staat van de herdenking van 500 jaar Reformatie. Dat gebeurt dit jaar samen met de Rooms-Katholieke Kerk. Pastoor Paul Daggenvoorde, betrokken bij de Emmaüsparochie in Apeldoorn, is gevraagd om samen met ds. Arjan Plaisier in gesprek te gaan. De avond begint om 19.00 in wijkcentrum Kristal (Distelvlinderlaan 200) in Apeldoorn.

Arjan: “Wij zullen ingaan op de vraag waarin de kracht van de Reformatie, maar ook van de Rooms-Katholieke Kerk ligt. Belangrijk is de vraag: hoe gaan we verder? Hoe kunnen we elkaar beter verstaan? Hoe kunnen we gezamenlijk onze opdracht om getuige van het evangelie te zijn in onze samenleving, waar maken? En hoe zit het met het verlangen naar een verdere zichtbare eenheid?” Paul: “Ik doe aan deze avond mee omdat ik verbinding met alle mensen van goede wil belangrijk vind en zeker met hen die ook in Christus geloven. Ik heb ervaren dat de ontmoeting tussen ‘Rome’ en de ‘Reformatie’ ons beide scherp houdt.

Geloofsgemeenschap De Fontein hoopt protestanten en rooms-katholieken te begroeten en verder iedereen die geïnteresseerd is in dit thema. Uiteraard is er volop ruimte om in gesprek te gaan met beide inleiders.