Zaterdag 28 oktober vindt er om 15.30 uur in de Victorkerk, Jachtlaan 187 een disputatie plaats over de betekenis van Luther’s denken voor vandaag. Aan de hand van stellingen wordt gesproken over hoe wij vandaag omgaan met schuld, excuses en vergeving. Reacties op de stellingen worden gegeven vanuit verschillende kerkelijke tradities: prof.Willem van Vlastuin (VU Amsterdam), prof Gerard den Hertog (Theologische Universiteit Apeldoorn) en Rikko Voorberg (theoloog, theatermaker en pop-up dominee). Dat alles o.l.v. prof. Joke van Saane.

Van 17.00-18.00 uur vindt er aansluitend een dankdienst plaats met als voorgangers: ds Pieter Oussoren, ds Klaas Douwes en ds Willem Smouter. Muzikale medewerking wordt verleend door musici van het Nederlands Jeugd Orkest. De toegang is vrij.