De centrumgemeente Grote Kerk wil een open huis zijn in de Apeldoornse samenleving. Onze wekelijkse viering, met ds. Bert Schüssler als voorganger, is eigentijds en bevindt zich in het midden van het kerkelijk spectrum. Op de tweede zondag van de maand is er een ontmoetingsviering met de ontmoetingsband en vaak met aansprekende gastpredikanten. Maandelijks is er ’s avonds een Bachcantate. Het zondagochtendgesprek wordt iedere derde zondag van de maand (winterseizoen) live uitgezonden op radio Apeldoorn. U vindt wisselende kunsttentoonstellingen in de kerk en in gebouw Irene. ‘s Zomers is de kerk op zaterdagmiddag open voor bezoekers. Er is in de zomer ook een orgelconcertreeks.

We hebben een actief jongerenwerk en gelukkig is er ook veel jeugd in de gemeente. Er is een programma van ontmoeting en bezinning. Ons gebouw is statig. Het heeft een monumentaal orgel. Daarbinnen leeft een actieve geloofsgemeenschap met meer dan 200 vrijwilligers. Een gemeenschap die door gasten steevast als hartelijk getypeerd wordt.

U bent van harte welkom!

Voor meer informatie zie ook de relevante pagina op “kerken Apeldoorn”

• ds. Hester Smits

Predikant