De gemeente van de Goede Herderkerk wil geïnspireerd door de Bijbel, haar taak vervullen voor mensen binnen en buiten de kerk en heeft tot doel een bezielend centrum van het gemeenteleven te zijn; één in gemeenschap, waarbinnen verscheidenheid bestaat. Ze biedt ruimte aan iedereen, aan jong en oud, op ieder moment, in ieders situatie; zorgzaam en betrokken, in navolging van Christus. Ze wil leren van elkaar en elkaar leren kennen. Ze stelt zich open voor nieuwe liturgische vormen en ze biedt Gods Woord aan als voeding voor het persoonlijk geloof.

De gemeente zet zich actief in om de Bijbels geïnspireerde spiritualiteit te laten samensmelten met maatschappelijke betrokkenheid. De veranderende samenleving wordt hierbij in het oog gehouden.

Voor meer informatie zie ook de relevante pagina op “kerken Apeldoorn”