Apeldoorn Zuid is een wijk van uitersten. Dat zie je al aan de huizen. Enerzijds de zo kenmerkende Apeldoornse woningen met erker, anderzijds de zakelijke soberheid van de naoorlogse woningbouw. Vul dat aan met de hedendaagse nieuwbouw en de diversiteit aan bedrijven en je hebt het beeld van Zuid.

In Zuid staat De Hofstad. De kerk staat letterlijk midden in de wijk. Als “Een stad op de berg” die wel gezien móét worden! De diversiteit van de wijk vind je terug in de opbouw van de gemeente. In Zuid combineren we veel aandacht voor de ouderen in onze wijk met bruisende activiteiten van en voor jongeren.

U herkent De Hofstad aan:

• De geloofsontmoetingen die als een natuurlijk element zijn vervlochten in al ons werk.
  • Pastoraat op maat vóór en dóór de gemeente. De gemeente vormt zelf de basis van het pastoraat, samen met onze predikant Ds. Albert Roodenburg.
  • De kansen die we bieden voor nieuwe, inspirerende, soms alternatieve ideeën ver weg of dichtbij: voor en door jongeren, met de ervaring van de ouderen om hen heen.
  • Zo proberen we De Hofstad te maken tot waarvoor zij bedoeld is: “Een cadeau voor de samenleving!”.

Voor meer informatie zie ook de relevante pagina op “kerken Apeldoorn”

• ds. Albert Roodenburg